VILLKOR

Josef Davidssons eftr. AB, Org.nr:556194-0858

Köpvillkor

Följande Köpvillkor gäller vid beställning av produkter via www.josefdavidssons.se genom webbutiken.

Allmänt

För att göra ett köp genom webbutiken måste du acceptera Köpvillkoren. Genom att acceptera Köpvillkoren förbinder du dig till att följa Köpvillkoren i sin helhet samt samtycker du till att dina personuppgifter används för att behandla din beställning, förbättra din upplevelse på webbplatsen och för andra ändamål som beskrivs i vår integritetspolicy. När Josef Davidssons har skickat en orderbekräftelse uppstår ett bindande avtal mellan dig och Josef Davidssons Eftr. AB 556194–0858.

Beställning via webbutiken

Våra priser och vårt sortiment
Alla priser i vår webbutik visas i svenska kronor och inklusive moms. Om priset av någon anledning är felaktigt förbehåller vi oss rätten att justera det i efterhand. Du som kund kommer tillfrågas om du vill fullfölja köpet vid en sådan justering.

Sortimentet i webbutiken kan komma att ändras utan föregående varning.

Vi reserverar oss för eventuell slutförsäljning av våra produkter och lagersaldofel. Vi reserverar oss mot eventuella fel i information och specifikationer vad gäller de varor som förekommer i vårt sortiment.

Vilka får handla?
Du som har fyllt 18 år är välkommen att handla i vår webbutik. Vi levererar endast inom Sverige.

Betalsätt
Vi erbjuder direktbetalning med kort samt direkt-, faktura- eller delbetalning via Klarna.

Orderbekräftelse
När du gjort en beställning i webbutiken skickas en bekräftelse på ordern till dig via e-post. När beställningen är behandlad hos oss skickas ett ordererkännande till dig via e-post. Kontrollera alltid din bekräftelse samt ordererkännande så att allting stämmer. Du rekommenderas spara din bekräftelse och ditt ordererkännande för eventuella kontakter med Josef Davidssons.

Leverans
Den leveranstid som anges på vår webbsida eller i ordererkännandet är endast en preliminär leveranstid. För produkter som finns i lager är beräknad leveranstid 3–10 arbetsdagar. Produkter som tillverkas efter beställning är det längre leveranstid på. Vi rekommenderar dig att kontakta oss för att stämma av ev. leveranstid innan beställning ifall du önskar dina produkter levererade till ett särskilt datum.

Tillfälligt slut på en vara/beställningsvara
Om vi har tillfälligt slut på vårt lager eller om varan är en beställningsvara avgörs leveranstiden av tillgången hos våra leverantörer. Vid längre leveranstid kommer vi kontakta dig och då är det möjligt för dig som kund att avbeställa del av eller hela ordern. Vi tillämpar inte delleveranser. Det innebär att skulle en produkt vara slut i lager så skickas ordern i sin helhet när produkten finns åter i lager.

Ångerrätt och retur
Skulle du vilja ångra köpet av någon anledning gäller öppet köp samt bytesrätt inom 30 dagar. Du ska skicka de produkter som du avser returnera via Postnord Pacel. Ifall vi måste hämta din försändelse på ett utlämningsställe kommer du debiteras en avgift om 150 kr. Vi tillhandahåller inte returfraktsedel.

Skicka din retur till:
Josef Davidssons
Jättevägen 1
333 75 Reftele

Vid retur ska du bifoga en kopia av din följesedel eller ditt ordernummer så att vi kan identifiera din order samt artikelnumret på den produkt som du önskar returnera. Om du betalat via Klarna så återbetalar vi dig via Klarna när vi mottagit returen. Vi återbetalar inte frakten eller returfrakten till dig. Returer får inte skickas mot postförskott/efterkrav.

För att kunna ångra eller byta en produkt ska den vara oanvänd och oskadad samt ska medföljande originalförpackningar vara felfria. Förpacka din retur väl så att varorna inte går sönder i returfrakten. Om produkten eller originalförpackningen inte är i oförändrat skick kan vi komma att göra ett prisavdrag som motsvarar produktens värdeminskning. Du har inte rätt att ångra ditt köp om varor på grund av sin beskaffenhet inte kan återlämnas. Exempel är sådana varor som tillverkas efter måttbeställning eller kundanpassas efter kundens önskemål.

Byte av produkt
Vid byte av produkt läggs en ny beställning i webbutiken och returen hanteras enligt beskrivning under rubriken Ångerrätt och retur.

Frakt

Allmänt
Kostnaden för försändelsen varierar beroende på produkternas vikt och storlek. Om produkterna i en beställning är skrymmande eller överskrider en total vikt på 20 kg för privatperson skickas det på pall till din hemadress.

Försändelsen skickas med Postnord till ett serviceställe i närheten av din valda leveransadress. När försändelsen skickats från Josef Davidssons och registrerats på distributionscentralen kommer du aviseras via sms eller e-mail. I aviseringen finns även ett försändelsenummer som hjälper dig att spåra din försändelse.

Transportskador och trasiga produkter
Det är mottagarens ansvar att göra en anmälan till Postnord om försändelsens innehåll är skadat. Kontrollera noggrant försändelsens tillstånd när det lämnas ut till dig. Om innehållet i försändelsen har fått en skada ska det reklameras till Postnord omgående. Är skadan dold dvs att den inte är direkt synlig ska den reklameras till Postnord senast 7 dagar efter mottagandet. Dokumentera alltid skadorna med foto. Meddela sedan Postnords ärendenummer, vårt ordernummer och en beskrivning av det inträffade till Josef Davidssons [email protected].

Ej uthämtade försändelser
Tänk på att hämta ut din försändelse i tid, det finns kvar på ditt utlämningsställe i 7 dagar och sedan går det i retur till oss. Skickas försändelsen tillbaka debiterar vi dig en extra avgift för våra kostnader för frakt, returfrakt och returhantering.

Reklamation

Vid reklamation av en vara ska kontakt tas med Josef Davidssons [email protected]. Vid reklamation ska ordernummer, beskrivning av felet på produkten samt kontaktuppgifter uppges. Vid eventuella reklamationer tillhandahåller vi returfraktsedel.

Tvister

Vid eventuell tvist följer vi allmänna reklamationsnämndens rekommendationer.

Övrigt

Alla varor förblir Josef Davidssons Eftr. AB egendom till dess att full betalning erlagts.